دنون و محصولات لبنی

دنون بیش از 100 سال است که تلاش می‌کند برای بیشترین افراد ممکن در سراسر دنیا محصولات لبنی و تازه فراهم آورد. این هدف ریشه در اعتقاد راسخ دنون به مفید بودن محصولات لبنی روزانه همچون ماست و شیر و ... داشته که در کنار لذت از بافت و طعم خوب این محصولات در تامین رژیم غذایی سالم و مواد غذایی ضروری نیز نقش مهمی دارد.

بیش از 5 هزار سال است که قوت غالب هر منطقه، بخشی از فرهنگ آن نقطه از دنیا محسوب می‌شود، در طی این سال‌ها علاقه مصرف کنندگان به ماست و فرآورده‌های تخمیری شیر روندی رو به رشد داشته، این محصولات تمامی ویژگی‌های مفید لازم جهت بهبود وضعیت سلامتی مورد نیاز برای داشتن نسلی سالم تر را فراهم می‌آورد.

در همین راستا شرکت دنون برای تولید محصولات لبنی خود اولویت‌هایی را در نظر گرفته است :

  • - کیفیت شیر عاملی حیاتی برای محصولات دنون
  • با توجه به اینکه دنون سالانه بیش از 8 میلیون تن شیر مصرف می کند، می بایست نسبت به کیفیت مطلوب و پایدار شیر مورد نیاز خود ضمن مقرون به صرفه بودن آن اطمینان داشته باشد. دنون سیستم‌هایی را به منظور ایمن سازی یا بهینه سازی تولید و دستیابی به این مواد اولیه ضروری، تعبیه کرده است. به این منظور شرکت با ترتیب دادن روابطی قراردادی با تولیدکنندگان محلی در حوالی سایت های تولیدی خود، هزینه های لجستیک (زنجیره تامین) را کاهش و کیفیت شیر انتقالی را تضمین می کنند و از این طریق کیفیت مدیریت شرکت های زیرمجموعه خود را بهینه می کنند.

  • - روابط پایدار با تولیدکنندگان تضمین کننده کیفیت
  • - روابط پایدار دنون با شرکای دامدار خود بر پایه 4 تعهد زیر شکل گرفته است:
    • بهبود کیفیت و تعادل تغذیه‌ای شیر
    • تشویق دامداران به گسترش فعالیت‌ها
    • حفاظت از محیط زیست
    • ارتقا وضعیت تولید لبنیات به عنوان یک حرفه تخصصی
  • - رابطه‌ای براساس اعتماد که دیدی بلندمدت به هر دو طرف می‌دهد.

تاریخچه دنون جهانی

۱۲۹۸
شهریور ۹

تولد دنون

تولد دنون

آیزاک کاراسو اوایل ۱۹۰۰ در اسپانیا تصمیم گرفت محصولی را به جامعه عرضه کند که در ناحیه‌ی بالکان با ویژگی مفید برای سلامتی شناخته می شد: ماست. دنون نام مستعار دنیل پسر آیزاک کاراسو بود که وی برند محصولات خود را با الگو برداری از آن انتخاب کرد و فعالیت خود را با هدف تعهد نسبت به غذاخوردن سالم آغاز کرد.

۱۳۲۰
شهریور ۱۰

گسترش دنون

گسترش دنون

در اواخر دهه ۱۹۲۰ تا اوایل ۱۹۴۰ دنیل کاراسو فرزند آیزاک کاراسو کم‌کم شرکت دنون را که عرضه‌کننده‌ی غذای سالم با پایه‌ی شیر بود را به دست گرفت و اولین فروشگاه خرده‌‌فروشی دنون را در فرانسه تاسیس و راه‌اندازی کرد.

۱۳۵۹
شهریور ۱۰

تعهد دوجانبه

تعهد دوجانبه

در طی این سال‌ها دنون بواسطه‌ی ادغام با شرکتی دیگر و با نام مشترک (BSN-Gervais Danone) به یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان نوشیدنی و محصولات برای تغذیه بچه‌ها تبدیل شد. به موجب چشم‌انداز این دوره دنون مسئولیت اجتماعی خود در قبال سلامت جامعه را با تعهد به موفقیت برای کسب و کار خود ادغام کرد.

۱۳۸۵
اردیبهشت ۲۷

دنون در هر جای دنیا

دنون در هر جای دنیا

در گذر سال‌ها دنون از مرز اروپا و آمریکا فراتر رفته و به آسیا ،آمریکای جنوبی و حتی آفریقا وارد شد. همچنین با تاسیس موسسه تحقیقات، دنون تلاش میکند که به صورت علمی در زمینه بهبود تغذیه‌ی سالم و حفظ سلامتی گامی اثربخش بر‌دارد.

تیر ۶

ورود دنون به ایران

ورود دنون به ایران

در راستای تحقق هدف اصلی دنون که به ارمغان آوردن سلامتی برای تمامی افراد و تمامی سنین است، واردات محصولات دسر قاشقی یا پودینگی دنون با نام «دنت» به کشور عزیزمان، ایران از سال (۱۳۸۶) آغاز گردید که با استقبال کم‌نظیری از جانب مردم مواجه شد.

۱۳۸۶
فروردین ۱۷

توسعه دنون در ایران

توسعه دنون در ایران

در سال (۱۳۸۸) شرکت دنون لبنی پارس که از جایگاه خوبی در میان مصرف‌کنندگان برخوردار بود در راستای گسترش فعالیت‌های خود و تلاش برای بهبود وضعیت سلامت عمومی و افزودن محصولاتی با پایه‌ی شیر به سبد کالای ایرانی برای اولین بار محصولات نوشیدنی خود را به بازار ایران معرفی کرد که این محصول تازه نیز توانست به سرعت جایگاه خود را در میان مردم پیدا کند.

۱۳۸۷
دی ۲۸

احداث کارخانه

احداث کارخانه

با توجه به استقبال ایرانیان از محصولات شرکت دنون لبنی پارس، در سال ۱۳۹۰ این شرکت تصمیم به احداث کارخانه‌ی خود در ایران گرفت تا بتواند در برخوردی نزدیک‌تر با مصرف‌کننده‌ی ایرانی نیاز آنها را درک کرده و به ارائه‌ی هرچه بیشتر محصولات خود در بازار ایران بپردازد. این کارخانه با برخورداری از جدیدترین ماشین‌آلات و آخرین تکنولوژی‌های روز توانسته از لحاظ کیفیتِ محصولات تولیدی، رعایت بهداشت و ایمنی کارکنان در زمره‌ی بهترین کارخانه های ایران قرار بگیرد.

۱۳۸۹
دی ۲۷

سلامتی برای همه

سلامتی برای همه

در طی این مدت توجه شرکت دنون لبنی پارس معطوف به بررسی و تحقیق درمورد فرهنگ و نیاز ایرانیان و ارائه محصولاتی جدید و متناسب با سلیقه و نیاز بازار بوده است. ازجمله این موارد می‌توان به معرفی محصول جدید دنت پاپ اشاره کرد.

 «دنت پاپ» با هدف جلب توجه و تشویق کودکان به مصرف محصولاتی با پایه‌ی شیر در هر لحظه و هر مکان، تولید و عرضه شده است.

۱۳۹۴
فروردین ۱۷

نگاه به آینده

نگاه به آینده

نگاه دنون به آینده مثل همیشه به ارمغان آوردن سلامتی از طریق غذا برای حداکثر افراد ممکن است.

مهر ۱۶

مانیفست دنون

مانیفست دنون

دنون تصمیم گرفت که فراتر از ساختار‌ها و روش‌های سنتی، فراتر از خرید مواد، فراتر از فروش محصولات خوراکی عادات خوردن و نوشیدن سالم‌تری ایجاد کند، كه هم تغذيه و رضايت افراد را فراهم آورد و هم از نظر اجتماعى و فرهنگى مردم را به هم نزدیک‌تر كند.