سبزیجات هیجان انگیز

فرزند شما از خوردن سبزیجات خودداری می‌کند؟ به او کمک کنید تا یک دستور غذای بامزه با هویج‌، سیب‌زمینی‌ یا هر سبزیجاتی که شما و فرزندتان دوست دارید تهیه کند. راهکاری سالم که عادات خوب غذا خوردن را در حین بازی کردن، به کودک شما یاد می‌دهد.

هیچ چیز غیر ممکن نیست چون شما سرآشپز هستید! به شما نشان می‌دهیم که چگونه سبزیجات را آماده کنید.

گام اول: هویج‌، سیب زمینی‌ و کدو حلوایی‌ را شسته و پوست بکنید. میزان این سبزیجات بسته به تعداد افراد متغیر است. برای هر فرد 2 یا 3 عدد از هر کدام را در نظر بگیرید. در استفاده از چاقو احتیاط کنید.

گام دوم: سبزیجات را ابتدا به دو نیم تقسیم کرده و سپس آنها را به صورت خلال‌هایی درشت خرد کنید.

گام سوم: سبزیجات سرخ شده را بر روی یک ورق پخت نچسب یا روی سینی فر با اندکی روغن قرار دهید و برای مدت 20 دقیقه در فر با دمای 190 درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا به رنگ نسکافه‌ای و حالت تردی برسد.

گام چهارم: حالا ظرف خود را به هر شکل که می‌خواهید تزیین کنید! سس مورد علاقه شما چیست؟ از کچاپ، ادویه یا حتی کره‌ی بادام‌زمینی می‌توانید برای تزیین بشقابتان استفاده کنید و با استفاده از  سبزیجاتی نظیر گوجه‌های رنگی، تربچه و زیتون به جذابیت ظرف غذای خود بیافزایید.

وسایل موردنیاز:

-هویج، سیب‌زمینی و کدو حلوایی
-سبزیجات اضافه برای تزیین (گوجه گیلاسی ، تربچه و …)
-سس مورد علاقه
-ورقه یا ظروف نچسب مخصوص پخت و پز

به اشتراک بگذارید