درباره دنون

ما یک B Corp هستیم

B THE CHANGE
خود ِ تغییر باش

“ما رویایی داریم؛ که روزی همه شرکت ها نه تنها در بهترین ِ جهان بودن، بلکه در بهترین برای جهان بودن باهم رقابت کنند.” B Corp™

دنون به عنوان یک کمپانی بین المللی قصد دارد تا سال 2025 میلادی، تمامی واحدهای کسب و کار این شرکت گواهینامه B Corp را دریافت کنند.

از سال 2015، Danone با B Lab همکاری خود را آغاز کرد تا با پیوستن به عنوان یک کمپانی بین المللی به این جنبش، قدمی در راه ترویج و تسریع جریان اصلی آن برداریم.

این قدم به نوبه خود بیانگر تعهد بلندمدت ما به کسب و کار پایدار و پروژه دوگانه دنون است. پروژه دوگانه دنون باور بنیادین ماست که اعتقاد داریم رشد اقتصادی در گرو رشد اجتماعی است و این دو مستقل از هم نیستند.

دنون لبنی پارس، اولین B Corp ایران

ما به عنوان عضوی از خانواده 100,000 نفری دنون در جهان، از سال 2007 در ایران فعال هستیم و برند دنت را که محبوب ترین برند دسر شیری دنون است، برای مخاطب ایرانی تولید می کنیم.

در سال 2022، هم راستا با اهداف دنون جهانی، استانداردهای اجتماعی- زیست محیطی خود را مورد ارزیابی B Lab قرار دادیم و در تاریخ 22 ماه دسامبر همان سال، موفق به اخذ گواهینامه B Corp شدیم.

دنون لبنی پارس، نخستین شرکتی است که در ایران به جنبش B Corp پیوسته است.

دنون و 5 حوزه تأثیر

Governance مدیریت کلان سازمان

در این حوزه، مأموریت کلی شرکت در راستای تأثیرات اجتماعی – زیست محیطی، اخلاق حرفه ای و شفافیت مورد ارزیابی قرار می گیرد. توانایی ما برای تحقق مأموریت دنون در عین در نظر گرفتن منافع تمامی ذینفعان در تصمیم گیری های شرکت، نقش تعیین کننده ای دارد.

 

Workers – کارکنان

در مدل ارزیابی این گواهینامه به انسان ها در هرجایی از سیستم ما که ایستاده اند توجه ویژه ای می شود. در قلب این حوزه، کارکنان ما قرار دارند. افرادی که با مأموریت ما هم پیمان شده اند و اکنون عضوی از فعالان این جنبش هستند. این بخش به مشارکت شرکت در فراهم آوردن امنیت مالی، سلامت و ایمنی، توسعه ی شغلی و رضایت کارکنان می پردازد.

پیاده سازی تنوع فراگیر، ایجاد تساوی و قوانین منصفانه در ابعاد مختلف از جمله ارزش هایی هستند که ما با رعایت آنها عملکرد خوبی به دست آوردیم.

 

Community – جامعه

یکی از سختگیرانه ترین بخش های ارزیابی متعلق به تأثیر شرکت بر جامعه ای است که در آن فعالیت می کند، چرا که نه تنها درآمد یک شرکت از طریق فعالیت در جامعه کسب می گردد بلکه شرکت از منابع انسانی و زیست محیطی آن جامعه بهره می برد. در این بخش موضوعاتی مانند تنوع، برابری، تأثیر اقتصادی، مشارکت مدنی، مسئولیت اجتماعی و مدیریت زنجیره تأمین به تفصیل مورد بررسی قرار می گیرد.

در این بخش، پیاده سازی استراتژی های تجاری خاص جامعه محور اهمیت ویژه ای دارد، از جمله کاهش فقر از طریق فرایند تأمین محلی، تجارت منصفانه، توزیع از طریق شرکت های خرد، توسعه اقتصادی متمرکز محلی، همکاری رسمی با نهادهای اجتماعی.

 

Environment – محیط زیست

در این حوزه، روش مدیریت زیست محیطی شرکت و نحوه کنترل تأثیرات آن بر آب، هوا، اقلیم، زمین و تنوع زیستی مورد ارزیابی قرار می گیرند. این بخش شامل تأثیر مستقیم فعالیت های عملیاتی شرکت، زنجیره ی تأمین و کانال های توزیع می باشد. از این رو، تلاش ها و نوآوری های ما در جهت ایجاد سیستم های برپایه ی اقتصاد گردشی، کاهش مصرف منابع اولیه، کاهش پسماند و پسآب ها، حفظ زمین و آموزش جوامع محلی در خصوص مسائل زیست محیطی اهمیت ویژه ای دارد.

 

Customers – مشتریان

در این حوزه، مشتریان به عنوان گروه مهمی از ذینفعان کسب و کار، در سطحی متفاوت از روتین های موجود مورد توجه قرار می گیرند.

کیفیت محصول و خدماتی که به آنها ارائه می دهیم، بازاریابی اخلاقی، اصول حفظ حریم خصوصی، امنیت داده ها و مدیریت کانال های بازخورد یکی از سخت گیرانه ترین بخش های ارزیابی را به خود اختصاص داده بود. محصولاتی که به طور مشخص به عنوان پاسخی به مسائل مخاطب محلی تعریف می شوند، از جمله بخش های مورد توجه در این بخش است که در دستور کار دنون لبنی پارس قرار دارد.

تاکنون 74% از فروش خالص دنون توسط کسب و کارهای آن در سراسر جهان، تحت تایید این گواهینامه قرار گرفته است. دنون لبنی پارس با افتخار در این موفقیت جهانی سهیم است.

 

در این زمینه شما می توانید از طریق ایمیل زیر با ما در ارتباط باشید:

Hello@danone.ir