اهداف سال 2030 دنون

شتاب بخشیدن به انقلاب غذایی تا سال ۲۰۳۰

ما عمیقا باور داریم که سلامت افراد و کره زمین به یکدیگر وابسته‌اند. هر دوی آن‌ها باید محافظت و تغذیه شوند. در همین حال، در سراسر دنیا، مردم در حال تغییر شیوه‌های خوردن، آشامیدن و ارتباط خود با غذا هستند.

ما اهداف سال 2030 دنون را در راستای چهارچوب «یک زمین. یک زندگی» تعریف کرده‌ایم تا به‌صورت مناسب به چالش‌ها و فرصت‌های انقلاب پیوسته مواد غذایی واکنش نشان دهیم.

۹ هدف یکپارچه و بلند مدت ما، شامل مدل کسب‌وکار، برند و مدل‌های اعتماد ما می‌شوند. اهداف 2030 دنون مطابق با اهداف توسعه پایدار سازمان ملل هستند، بنابراین با زبانی که به‌صورت جهانی درک می‌شوند، مطابقت یافته‌اند.

برای اطلاعات بیشتر درباره شیوه مشارکت دنون در اهداف توسعه پایدار سازمان ملل، در اینجا کلیک کنید.

اهداف سال 2030 دنون

مدل کسب‌وکار ما

ما به عنوان شرکت B CorpTM ( شرکت انتفاعی با اهداف مسئولیت‌های اجتماعی) توسعه پیدا خواهیم کرد، شرکتی که برای ارائه تجربه‌های برتر غذایی،‌ نوآوری می‌کند.

نوآوری و ارائه تجربه‌های برتر غذایی

1. نوآوری و ارائه تجربه‌های برتر غذایی به‌صورت پیوسته

ما به بالاترین استانداردهای ایمنی و کیفی غذا متعهد هستیم. ما به منبع‌یابی مسئولانه مواد اولیه، به طبیعی بودن مواد و شفافیت؛ به دستورات تهیه ساده و مواد اولیه سالم پایبند هستیم. با تکیه بر قابلیت‌ّهای نوآورانه و قدرتمند ما، باور داریم که موارد ذکر شده، اصولی کلیدی و بنیادین برای خلق تجربه غذایی برتر برای افراد هستند، از آنجایی که این تعهدات عامل اصلی انتخاب‌های سالم‌تر و پایدارتر باقی خواهند ماند.

رائه رشد و توسعه برتر، پایدار و سودآور

2. ارائه رشد و توسعه برتر، پایدار و سودآور

هدف ما این است که در پذیرش انقلاب غذایی، برترین باشیم. ما در بسیاری از گستره‌های محصولات که سرعت رشد بالایی دارند، محصولات منحصر‌به‌فردی که بر سلامت متمرکز هستند را ارائه می‌کنیم، تا نیازهای غذایی و آشامیدنی امروز و فردا را برآورده کنیم.

ما بر اساس سه اولویت مهم خود، طرح استراتژیک قدرتمندی را ایجاد کرده‌ایم: سرعت‌بخشیدن به رشد، به حداکثر رساندن بهره‌وری و اختصاص منابع به‌صورت اصولی.

شرکت انتفاعی با اهداف مسئولیت‌های اجتماعی

3. به عنوان شرکتی B CORP (شرکت انتفاعی با اهداف مسئولیت‌های اجتماعی) مورد تایید قرار بگیریم.

هدف ما برای بدل شدن به شرکت معتبر B Corp، بیانگر تعهد بلندمدت ما برای ایجاد و به اشتراک گذاشتن ارزش‌ّهای پایدار برای همه افراد است، که این امر در راستای طرح اقتصادی و اجتماعی دوجانبه ماست. در دنیای امروز، شرکت‌های بزرگ و برندهای آنان با چالشی بنیادین روبرو هستند، که سمت و سوی منافع آنان را مورد پرسش قرار داده است. گواهی B Corp نشانی از اعتماد برای شرکت‌ّهایی است که استانداردهای بالای عملکردهای اجتماعی و زیست‌محیطی را ارائه میدهند.

مدل برند ما

ما برای محافظت و حمایت از سلامت مردم و زمین، آنچه به آن طرح Manifesto brands می‌گوییم را توسعه خواهیم داد.

اثرگذاری بر سلامت مردم در داخل کشور

دنون و اهدافش

وظیفه ما ارائه سلامت از طریق غذا به بسیاری از مردم تا جای ممکن است. ما گستره منحصر‌به‌فردی از محصولات سالم را ایجاد کرده‌ایم تا این وظیفه را به‌طور کامل به انجام برسانیم و به‌صورت پیوسته تلاش می‌کنیم تا ویژگی‌ّهای تغذیه‌ای آن‌ها را بهبود ببخشیم. همچنین ما به دانش جامع خود درباره فرهنگ غذاهای محلی، عادات غذایی و چالش‌های سلامت می‌افزاییم تا نوآوری ایجاد کنیم و فعالانه گزینه‌های سالم‌تری را برای انتخاب ترویج بدهیم. علاوه بر محصولات، ما با ذینفعان خود به انجام طرح‌های فعلی و همچنین نوآورانه، سرعت بیشتری می‌بخشیم (برنامه‌ها و خدمات) تا در عادات غذایی، اثرات مثبتی ایجاد کنیم.

توسعه MANIFESTO BRANDS (مانیفست برندها)

دنون و اهدافش

وقتی موضوع مواد غذایی مطرح می‌شود، مردم به دنبال تنوع می‌روند. ما در شرکت دنون باور داریم، هربار که غذا می‌خوریم و یا می‌نوشیم، می‌توانیم دنیایی که خواهان آن هستیم را انتخاب کنیم. به همین علت است که ما به دنبال ایجاد برندهای هدفمندی هستیم- آنچه MANIFESTO BRANDS می‌نامیم- که در جایگاه فعالان واقعی در راستای اهداف خود عمل می‌کنند که نه تنها تجربه‌هایی مهیج به مردم ارائه می‌دهند، بلکه به ایجاد اثرات مثبت بر سلامت و زمین متعهد هستند.

حفاظت و تجدید منابع زمین

دنون و اهدافش

ما تلاش می‌کنیم، برای توسعه راهکارهای مثبت برای سیاره، قواعد بازی را تغییر دهیم. ما به منبع‌یابی مسئولانه تمامی ترکیبات خود و ارتقای اقتصاد چرخشی صنعت بسته‌بندی متعهد هستیم. ما از طریق اقدامات کشاورزی احیایی که با همکاری شرکای ما ایجاد شده است، از سلامت خاک محافظت می‌کنیم و حتی اهداف بلندپروازانه خود را، در راستای مدیریت آب گسترش خواهیم داد. ما با اجرای راهکارهای کربن مثبت و هدف‌گذاری برای به صفر رساندن میزان انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰، نقش خود را در مبارزه با تغییرات اقلیمی ایفا می‌کنیم.

مدل TRUST (اعتماد) ما

ما از طریق روشی جامع توسعه پیدا می‌کنیم، به توانمندسازی کارکنان خود و همکاری با شرکای خود می‌پردازیم تا ارزش مشترک ایجاد کنیم و آن را با دیگران به اشتراک بگذاریم.

اعتماد به اعضای دنون برای ساخت آینده‌ای تازه

اعتماد به اعضای دنون برای ساخت آینده‌ای تازه

اهداف دنون

با تکیه بر میراث منحصر‌به‌فرد نوآورانه ما، برای هریک از اعضای خود این امکان را فراهم می‌کنیم تا در سطح جهانی و محلی، در اهداف و طرح‌های ما شخصا سهیم باشند، ان امر ما را به آینده‌ای جدید و سالم برای شرکت، کارکنان و جوامع ما، هدایت خواهد کرد.

توسعه رشدی جامع

توسعه رشدی جامع

اهداف دنون

ما به خلق روش‌های جدید جهت گسترش رشدی جامع برای شرکای آسیب‌پذیر در زنجیره مواد غذایی در سراسر جهان، که شامل کشاورزان خرد، دستفروشان خیابانی و زباله‌گردها می‌شود، ادامه خواهیم داد. ما به ایجاد راهکارهای پایدار برای دسترسی جوامع کم‌درآمد به مواد غذایی و آب آشامیدنی ایمن ادامه خواهیم داد. ما با استفاده از از دامنه و ایجاد تحول در اصول کسب‌وکار خود، که با جوامع دنون، صندوق اکوسیستم دنون و صندوق معیشت دنون آغاز می‌شود، اثرگذاری صندوق نوآوری اجتماعی خود را به حداکثر می‌رسانیم.

انقلاب غذایی با همکاری شرکای خود

انقلاب غذایی با همکاری شرکای خود

اهداف دنون: انقلاب غذایی

انقلابی در صنعت مواد غذایی در حال وقوع است و ما نیز به تحقق آن کمک می‌کنیم. اگرچه به تنهایی قادر به انجام آن نیستیم: برای تغییر روشی که مواد غذایی پرورش داده‌ می‌شوند، تولید می‌شوند، بازاریابی می‌شوند، توزیع می‌شوند، به فروش می‌رسند و مصرف‌ می‌شوند، با تکیه بر تخصص دیگران، به ایجاد راهکارهایی با همکاری یکدیگر نیاز داریم. برای انجام این کار و همکاری نزدیک با کارکنان دنون، کشاورزان، تامین‌کنندگان، خرده‌فروش‌ها، مصرف‌کنندگان و شرکا و همچنین جوامع مدنی، دولت‌ها و متخصصان سلامت عمومی، بر دهه‌ها تجربه مشارکت خود تکیه خواهیم کرد.

یک فرد، یک صدا، یک سهم: مدل فعالیت کارکنان و مدیریت نوآورانه

تجسم اهداف باعث ایجاد چارچوب جدیدی در امر مدیریت خواهد شد، که بر توسعه بیشتر فعالیت‌ّها در حیطه شرکت و امور آن متمرکز است. این چارچوب، قدرت سهیم شدن در طرح اهداف شرکت را برای بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ نفر از کارکنان دنون فراهم می‌کند.

برنامه مشارکتی « یک فرد، یک صدا» برای توانمندسازی کارکنان جهت سهیم شدن در طرح اهداف شرکت.

تا پایان سال ۲۰۱۸، از هر یک از ۱۰۰٬۰۰۰ نفر کارکنان دنون، دعوت خواهد شد، تا فعالانه در ساخت آینده در راستای اهداف دنون ۲۰۳۰ (Danone 2030) مشارکت کنند و این اهداف را برای سهیم شدن در ساخت آینده‌ای جدید، اجرا کنند.

برای این‌که آن‌ها را برای انجام این کار به ‌طرز مناسبی آماده کنیم، برنامه «یک فرد، یک صدا» بستری داخلی را با استفاده از منابع گسترده اشتراکی و آموزشی که با اهداف و چشم‌انداز شرکت مرتبط هستند، ایجاد خواهد کرد. این اقدامات شامل تولید محتوا به واسطه همکاری با مؤسسه آموزش و تحقیقات سازمان ملل (UNITAR) که با ما ذهنیتی مشابه دارند، خواهد شد. تمامی کارکنان دنون از فرصت یادگیری بیشتر، فهم بهتر و افزایش تجربیات درباره مسائل، چالش‌ّها و فرصت‌هایی که در مسیر اهداف خود با آن مواجه می‌شوند، برخوردار خواهند شد.

علاوه‌براین، از آغاز امسال، آن‌ّها نظرات خود درباره اهداف شرکت و تصویری کلی از اهداف سال ۲۰۳۰ و محتوای آن را در سطوح کشوری و جهانی تشریح خواهند کرد. قصد داریم در آینده، مدل جدید مدیریت مشارکتی کارکنان خود را به هیئت مدیره متصل کنیم، تا عمق و ارزش محتوای آن به‌طور کامل ارتقا پیدا کند و اهمیت این امر در مدیریت شرکت را به رسمیت بشناسیم.

«یک فرد، یک سهم»: هر یک از کارکنان، یک سهم از شرکت دنون را دریافت خواهند کرد تا مفهوم مالکیت عمق بیشتری پیدا کند. ارتقای «یک فرد، یک صدا»، هر یک از کارکنان دنون در برنامه «یک فرد، یک سهم» شرکت خواهند کرد. تا سال آینده، به هر یک از کارکنان ما، در کنار طرح ارتقای تشویقی سالانه که بر سود سهام مبتنی است، یک سهم از شرکت دنون اعطا خواهد شد. علاوه بر آن، طی سال‌های آینده، ساز‌وکاری مشابه با صندوق سرمایه‌گذاری کارکنان شرکت در فرانسه، به‌صورت جهانی اجرا خواهد شد. این امر فرصت بیشتری را برای کارکنان فراهم می‌کند تا در یک شرکت با هزینه کمتر و حس مالکیت بیشتر، سرمایه‌گذاری کنند.